Vår nettbaserte løsning for medarbeidersamtaler hjelper både medarbeider og leder med forberedelser, gjennomføring og oppfølging av medarbeidersamtaler.
Planlegging av samtaler skjer via en integrert kalenderfunksjon. Vår løsning inneholder ferdige maler og skjemaer som kan brukes som utgangspunkt for gjennomføring av medarbeidersamtalene. Den ansatte fyller ut egenvurderingsskjema og oppdaterer CV før samtalen.
Samtalen mellom leder og medarbeider skal bidra til å oppnå personlige og organisatoriske mål, men dersom man ikke formulerer konkrete tiltak og følger disse opp, blir ikke målene nådd. Et strukturert system hjelper deg å nå målene dine.
Tiltak som avtales i samtalen blir registrert og systemet gir automatiske påminnelser om tiltak som må følges opp. Ledelsen får en samlet oversikt over alle tiltak som er igangsatt, og status på disse. All historikk fra gjennomførte medarbeidersamtaler blir tatt vare på.
En vellykket medarbeidersamtale krever at begge parter stiller godt forberedt. Tidspunktet for samtalen bør avtales minst 1-2 uker frem i tid, slik at begge parter får tid til å forberede seg. Lederen bør som en del av forberedelsene konferere med andre ledere/prosjektledere medarbeideren har jobbet sammen med.
En oppdatert CV bør foreligge ved medarbeidersamtalen, og medarbeideren er selv ansvarlig for at denne er oppdatert. Medarbeideren oppfordres på det sterkeste til å tenke gjennom egen situasjon.
Medarbeidersamtalen bør vare 1-3 timer avhengig av behov. Lederen er ansvarlig for at tilstrekkelig tid blir avsatt og at forholdene er lagt til rette slik at samtalen kan løpe uforstyrret og i avskjermede og nøytrale omgivelser, fortrinnsvis et møterom. Mobiltelefoner skal være avslått.
I tillegg til faste punkter på skjema for medarbeidersamtalen er det selvsagt mulig å ta opp andre saker i tillegg.
Samtalen bør avsluttes med at medarbeider og leder sammen setter opp en handlingsplan med tiltak som er identifisert i samtalen, og blir enige om ansvarlig person og tidsfrist for hvert tiltak. Formuleringene må være så tydelige at det i ettertid er lett å vurdere om målet er nådd eller ikke. Målene må være realistiske og ressursene som skal til må være tilgjengelige.
Det er vanlig å ta opp følgende temaer i en medarbeidersamtale:
Som kunde hos oss er det enkelt å ha kontroll på kostnadene. Du betaler en fast abonnementspris for tilgang til våre nettløsninger. Prisen avhenger av antall brukere. For å gjøre det enkelt for deg har vi satt sammen noen pakkeløsninger med faste priser. Dersom ingen av disse pakkene passer for deg kan du ta kontakt med oss for å få et pristilbud spesialtilpasset din virksomhet.
Vi tilbyr en gratis og uforpliktende prøveperiode for alle våre løsninger, slik at du kan evaluere produktet før du kjøper.
Perfekt for små bedrifter som vil få struktur på medarbeider-samtalen til en uslåelig lav pris.
Passer for virksomheter med mange ansatte, og gir mulighet for å integrere løsningen med dine egne personal- og fagsystemer.
Ta kontakt med oss og fortell oss om dine behov, så gir vi deg et tilpasset pristilbud.